Вітаю Вас, Гість
Головна » 2014 » Листопад » 23 » Матеріали учасника конкурсу "Учитель року 2014" Короленко Людмили Григорівни
11:33
Матеріали учасника конкурсу "Учитель року 2014" Короленко Людмили Григорівни
Матеріали учасника конкурсу
"Учитель року 2014" Короленко Людмили Григорівни,
вчителя початкових класів
 
Опис досвіду роботи

  «Здоров’я – найперша необхідна умова успішного розвитку кожної людини, її навчання, праці, добробуту, створення сім’ї і виховання дітей.

Навчити дітей берегти і зміцнювати своє здоров’я – одне з найважливіших завдань сучасної школи, яке має стати атрибутом будь-якої освітньої діяльності у навчальному закладі і поза його межами.»(Навчальні програми для загальноосвітніх навчальних закладів із навчанням українською мовою 1-4 класи, Київ, Видавничий дім  « Освіта»,2013)

  Різке погіршення побутових умов, неповноцінний відпочинок, зниження рухової активності, зменшення щоденного фізичного навантаження, наслідки хімізації, промислового процесу, поява багатьох раніше заборонених харчових продуктів, наслідки Чорнобильської катастрофи, бездуховність, безробіття, насильство та інші несприятливі екологічні фактори стали причиною зростання дитячих захворювань.

     

На жаль, в Україні і світі сьогодні має місце така сумна парадоксальна картина, коли попри любов та піклування дорослих діти з кожним роком стають все більш нездоровими і слабкими. Причиною цього поряд з проблемами екології, економіки, харчування, є і так званий «шкільний фактор». Це перевтома, стрес, гіподинамія, недосипання. За свідченням спеціалістів, вони здатні погіршити стан здоров’я дітей до 60%.

     Виховання свідомого ставлення до свого здоров’я та здоров’я громадян, як найвищої соціальної цінності, формування компетентності зі збереження здоров’я учнів  та засвоєння ними  гігієнічних навичок і засад здорового способу життя – це ті пріоритетні завдання, які я ставлю перед собою.

У народі побутує вислів: «Хочеш бути здоровим -  багато рухайся». У дітей молодшого шкільного віку велика потреба перебувати в динамічному русі. Тому вони багато бігають на перервах, вдома батькам їх важко зупинити. А на уроках треба сидіти спокійно. Та не просто сидіти спокійно, а ще й думати, мислити, відповідати на запитання, читати, писати. Тому намагаюсь створювати на уроках такі ситуації, де б діти могли якомога більше рухатись.   

Щоранку перед уроками проводжу ранкову зарядку, а на кожному уроці – фізкультхвилинки. Рухового режиму дотримуюсь на різних уроках. Зокрема,   на уроках української мови,виконуючи звуковий аналіз  слова, один учень називає послідовно його звуки, а решта характеризують рухами.

Вивчаючи тему «Види речень за метою висловлювання та за інтонацією»,читаю декілька речень. Учні визначають, який розділовий знак треба поставити в кінці речення, демонструють положенням постави. 

Коли в кінці пропонованого речення треба поставити знак оклику, діти стають струнко; якщо крапку - сидять за партами,а якщо знак запитання, вони встають і опускають голову.

Коли на уроці учням треба вивчити невеликий за обсягом текст (скоромовку, правило тощо),  організовую роботу в парах змінного складу  «Бережок і річечка» та «Карусель».

Широко використовую на заняттях технологію «Займи позицію».

На уроці природознавства під час вивчення теми «Жива і нежива природа»  я пропоную твердження: «Сонце - це планета».

Учні, які погоджуються з цим твердженням, виходять до дошки і стають під табличкою «ТАК», учні, які не згодні з даним твердженням, підходять до  таблички з написом «НІ».Учні, які не можуть визначитись, підходять до таблички «НЕ ЗНАЮ». Кілька хвилин відбувається обговорення у групках. Після чого представник кожної групи підтверджує або спрощує дане твердження. В ході дискусії члени кожної групи можуть змінити свою думку і перейти в іншу групу. А моє завдання полягає в тому, щоб переконати кожного,що сонце – це зірка і об’єднати всіх вихованців перейти у групу, які знаходяться під написом «НІ».Таким чином, використовуючи дану технологію, я пропоную учням рухатися, логічно мислити, розвивати зв’язне мовлення, вчитись відстоювати власну думку.

 

Для формування правильної постави, коли учні виконують письмове завдання, використовую мішечки ( розміром 15*10), наповнені крупою. Коли учні читають чи пишуть і низько схиляються , даю команду:  «Мішечки»

«Здоров’я – найперша необхідна умова успішного розвитку кожної людини, її навчання, праці, добробуту, створення сім’ї і виховання дітей.

Навчити дітей берегти і зміцнювати своє здоров’я – одне з найважливіших завдань сучасної школи, яке має стати атрибутом будь-якої освітньої діяльності у навчальному закладі і поза його межами.»(Навчальні програми для загальноосвітніх навчальних закладів із навчанням українською мовою 1-4 класи, Київ, Видавничий дім  « Освіта»,2013)

Різке погіршення побутових умов, неповноцінний відпочинок, зниження рухової активності, зменшення щоденного фізичного навантаження, наслідки хімізації, промислового процесу, поява багатьох раніше заборонених харчових продуктів, наслідки Чорнобильської катастрофи, бездуховність, безробіття, насильство та інші несприятливі екологічні фактори стали причиною зростання дитячих захворювань.

     На жаль, в Україні і світі сьогодні має місце така сумна парадоксальна картина, коли попри любов та піклування дорослих діти з кожним роком стають все більш нездоровими і слабкими. Причиною цього поряд з проблемами екології, економіки, харчування, є і так званий «шкільний фактор». Це перевтома, стрес, гіподинамія, недосипання. За свідченням спеціалістів, вони здатні погіршити стан здоров’я дітей до 60%.

     Виховання свідомого ставлення до свого здоров’я та здоров’я громадян, як найвищої соціальної цінності, формування компетентності зі збереження здоров’я учнів  та засвоєння ними  гігієнічних навичок і засад здорового способу життя – це ті пріоритетні завдання, які я ставлю перед собою.

У народі побутує вислів: «Хочеш бути здоровим -  багато рухайся». У дітей молодшого шкільного віку велика потреба перебувати в динамічному русі. Тому вони багато бігають на перервах, вдома батькам їх важко зупинити. А на уроках треба сидіти спокійно. Та не просто сидіти спокійно, а ще й думати, мислити, відповідати на запитання, читати, писати. Тому намагаюсь створювати на уроках такі ситуації, де б діти могли якомога більше рухатись.

Щоранку перед уроками проводжу ранкову зарядку, а на кожному уроці – фізкультхвилинки (додаток 1).

Руховогорежиму дотримуюсь на різних уроках. Зокрема,   на уроках української мови,виконуючи звуковий аналіз  слова, один учень називає послідовно його звуки, а решта характеризують рухами.

Вивчаючи тему «Види речень за метою висловлювання та за інтонацією»,читаю декілька речень. Учні визначають, який розділовий знак треба поставити в кінці речення, демонструють положенням постави. Коли в кінці пропонованого речення треба поставити знак оклику, діти стають струнко; якщо крапку - сидять за партами,а якщо знак запитання, вони встають і опускають голову.

Коли на уроці учням треба вивчити невеликий за обсягом текст (скоромовку, правило тощо),  організовую роботу в парах змінного складу  «Бережок і річечка» та «Карусель».

Роботу в змінних парах «Бережок і річечка» проводжу так.

На дошці вивішую текст, пропонований для вивчення напам’ять , наприклад, скоромовка:

Шуміла шипшина,

Шукала пташину,

Шпака і шуліку.

Діти вже знають, що це означає покласти мішечок на голову. Якщо мішечок не падає, то учень сидить правильно. В іншому разі дитині треба підняти голову.

З метою запобігання псування зору, зміцненню м’язів очей пропоную учням використати гімнастичні  вправи для очей.

Під час тривалого письма пальці учнів стомлюються. Тому вважаю за необхідне проводити пальчикову гімнастику. Для тренування м’язів рук  пропоную вихованцям вправу з горішками. Учень тримає горіх між долонями і виконує кругові обороти. Потім горіх перекочує між пальцями.

Також корисним є масаж з використанням природного матеріалу:

 

горіхів,жолудів, каштанів, пластикових пляшок.

Вся ця робота значно зміцнює здоров’я дітей. І про це свідчить моніторинг захворюваності .

У 2011-2012 н.р. пропущено по хворобі  учнями днів

У 2012-2013 н.р. пропущено по хворобі учням   днів.

    Формування компетентності зі збереження здоров’я учнів – моє пріоритетне завдання. Навчальний предмет « Основи здоров’я»        в значній мірі  і  сприяє цьому. На цих уроках головними завданнями є:

*  формування в учнів  знань про здоров’я та здоровий спосіб життя;

*  розвиток в учнів мотивації дбайливого  ставлення до власного здоров’я;      *   виховання в учнів потреби у здоров’ї;

*  розвиток умінь самостійно приймати рішення щодо власних вчинків.

Спільно з колегою Довбуш М.Г. створили Авторську програму курсу за вибором« Здоров’ятко», яка затверджена вченою радою ЧОІПОПП  30.08.2012. Вона апробована авторами і впроваджується в практику учителями початкових класів нашої школи.

     Я впевнена, що правдиві слова народної мудрості «Гроші втратив – нічого не втратив, час загубив – половину втратив, а здоров’я загубив – все втратив».  Сама дотримуюсь цих слів, і цьому навчаю своїх вихованців.

Цифрові ресурси:

Харчування і здоров'я (Завантажити)

Вітаміни - корисні для людини (Завантажити)

Правила поведінки за столом (Завантажити)

 

 

Категорія: Початкова ланка | Переглядів: 112 | Додав: Admin_sc_5 | Рейтинг: 0.0/0